خبرنگار و گزارشگر اجتماعی

یادداشت ها ،گزارش ها ،عکس ها و مقالات درج شده در نشریات و خبرگزاری ها

«جوان»، گزارش می دهد
نویسنده : علی البرزی - ساعت ۱:٠٩ ‎ب.ظ روز جمعه ٢٤ تیر ۱۳٩٠
 

واریز 30 سال بیمه برای یک عمر پشیمانی!

علی البرزی

چندین سال است که افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی برای استعلام سوابق بیمه و دریافت سوابق کاری خود با مشکلات مختلفی مواجه هستند، این درحالی است که هر از چند گاهی از سوی مدیران سازمان تأمین اجتماعی درباره تسهیل در ارتباط افراد تحت پوشش با این سازمان وعده‌هایی در قالب طرح و برنامه اعلام می‌شود. این روزها برخی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی برای دریافت سوابق بیمه‌ای همچنان سرگردان هستند.

به گزارش«جوان»، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در تازه‌‌ترین سخنان خود برای چندمین‌بار در سال جاری از راه‌اندازی سامانه ارتباط بین شعب، استعلام سوابق و وصول اینترنتی حق‌ بیمه برای ارائه خدمات به افراد تحت پوشش خبرداد. به گفته رحمت‌الله حافظی راه‌اندازی سامانه ارتباط بین شعب، استعلام سوابق و وصول اینترنتی حق‌بیمه از اولویت‌های اساسی تأمین‌اجتماعی است.

به موازت صحبت‌های مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بود که معاون فنی و درآمد این سازمان هم ازاصلاح 25 بخشنامه این سازمان خبر داد و گفت: با اصلاح و تلخیص این بخشنامه‌ها، انتقال سوابق بیمه‌شدگان در شعب مختلف سازمان تأمین‌اجتماعی تسهیل می‌شود. بنابر اظهارات مهرداد محقق‌زاده، شماربیمه‌شدگان اصلی تأمین‌اجتماعی درحال حاضر بیش از 10 میلیون و 300 هزار نفر است که شمارکل بیمه‌شدگان اصلی و تبعی تأمین‌اجتماعی به 32 میلیون نفر بالغ می‌شود.

اطلاعات نادرست بیمه‌شدگان در سایت تأمین اجتماعی
مدتی پیش با اعلام خبرقرار گرفتن سوابق بیمه‌شدگان در سایت سازمان تأمین اجتماعی، تعداد زیادی از بیمه‌شدگان برای دریافت اطلاعات بیمه‌ای خود به سایت تأمین اجتماعی مراجعه کردند، اما مشکلات این سایت و بعضا دسترسی نداشتن به اطلاعات و مهمتر ازآن اطلاعات نادرست سوابق بیمه‌ای در سایت بسیاری از بیمه‌شدگان را سرگردان کرد. درحال حاضر هم بسیاری از بیمه‌شدگان برای ورود به این سایت با مشکل روبه‌روهستند، اما شمارزیادی از آنان پس از ورود به این سیستم، با اطلاعات نادرست سوابق بیمه‌ای خود در این سایت روبه‌رو می‌شوند.

جالب اینجاست که برخی شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار «جوان» از تغییر زمان سابقه بیمه خود در اطلاعات این سایت خبر دادند و خواستار پیگیری مدیران سازمان تأمین اجتماعی شدند. یکی از شهروندان در این باره گفت: من حدود 13 سال سابقه خدمت دارم، اما پس از مراجعه به این سایت، مشاهده کردم که 7 سال از سوابق بیمه‌ای من لحاظ نشده است.

طرحی که زیرساخت‌های لازم را ندارد
اما درباره مشکلات بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و طرح این سازمان برای ارائه خدمات الکترونیکی، سید محمد علی موسوی، نماینده مبارکه و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است که اجرای طرح ارائه سوابق بیمه ازطریق سایت بعد ازسال‌ها یک طرح مؤثر ومفید است، اما چنانچه این طرح به صورت دست و پا شکسته اجرا شود نه تنها مؤثر نیست بلکه باعث صرف وقت و هزینه بیمه‌شدگان می‌شود.

اجرای طرح عجولانه بود
به گفته موسوی، سازمان تأمین اجتماعی برای اجرای این طرح زیرساخت‌های لازم را فراهم نکرده و عجولانه به دنبال اجرای آن است که با توجه به جمعیت زیاد افراد تحت پوشش و متقاضیان دریافت سابقه بیمه درحال حاضر جوابگو نیست.
به تصریح این نماینده مجلس برخی مشاغل همچون کارگران نیاز دارند که بعد از گذشت مدتی ازفعالیت سوابق بیمه‌ای خود را دریافت کنند و اجرایی شدن این طرح می‌تواند تا حد زیادی برای رفع مشکلات این قشر از جامعه مؤثر باشد.
به باور موسوی درحال حاضر دو موضوع باید در اولویت مدیران سازمان تأمین اجتماعی باشد؛ یکی راه‌اندازی سایت جامع درباره سوابق بیمه‌شدگان و به روزرسانی اطلاعات آن و دیگری رسیدگی به وضعیت بیمارستان‌های تحت پوشش این سازمان به جهت ارائه خدمات بهتر به بیمه‌شدگان است.


 
 
گزارش خبرنگار «جوان» از یک همایش متفاوت در پایتخت
نویسنده : علی البرزی - ساعت ۸:۱٠ ‎ب.ظ روز یکشنبه ٥ تیر ۱۳٩٠
 

کرسی های «عشقی»برای آشنایی دختر و پسر !

علی البرزی /جوان

درماه‌های گذشته از سوی برخی سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) همایش‌هایی تحت عنوان «ازدواج موفق» در برخی شهرهای کشور به ویژه کلانشهرها به بهانه ترویج فرهنگ ازدواج برگزار می‌شود. این در حالی است که مراحل جذب و آشنایی دادن دختران و پسران جوان و مجرد در این همایش‌ها با آنچه در تعریف یک همایش و سمینار ازدواج آسان آمده، تفاوت چشمگیری دارد و با شکل و شمایل دیگری اجرا می‌شود! شکل و شمایلی که حرکت روی لبه تیغ آن هم در روز روشن است.

به گزارش «جوان»، در ماه‌های گذشته به ویژه در آستانه روزهای تعطیل، پیامک مشکوکی با این مضمون برای تعدادی زیادی از شماره‌های همراه ارسال شده است: «همایش رایگان ازدواج موفق برای دختران و پسران مجرد، در این همایش افراد متاهل جایی ندارند!  برای ثبت نام با شماره 0919 تماس بگیرید». نکته قابل توجه در این پیامک ارسال آن برای دختران و پسران جوان، اعلام شماره تماس غیرثابت و به کاربردن واژه همایش رایگان در متن آن است!

مرحله اول: جذب جوانان با یک تماس به نام همایش ازدواج موفق!
خبرنگار«جوان»، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این همایش‌ها با یکی از شماره‌های همراه ارسال شده در پیامک تماس گرفته و به صورت نامحسوس خواستارجزئیات بیشتری از نحوه برگزاری همایش شده است.

درابتدای این تماس با اعلام درخواست خبرنگار«جوان» برای شرکت درهمایش، شخصی ازپشت خط از وی خواست تا ضمن اعلام کامل مشخصات، علایق فردی و فعالیت موردعلاقه و رنگ مورد نظر را بیان کند. درنهایت با اعلام اینکه این همایش ویژه افراد مجرد است و از ورود همراه جلوگیری می‌شود ازخبرنگار خواسته شد تا در تاریخ موردنظر برای شرکت در همایش ازدواج موفق به یکی از تالارهای پذیرایی شمال پایتخت مراجعه کند.

محفل عشقی+کرسی عشقی

مرحله دوم: استفاده ابزاری از مجریان مورد علاقه جوانان
مشاهدات خبرنگار«جوان» حاکی از این است که بعد از حضور دختران و پسران مجرد درتالارهای مجلل پذیرایی، مجریان برنامه که دربیشتر موارد از مجریان جوان تلویزیون یا خوانندگان مورد علاقه جوانان انتخاب می‌شوند، ضمن اعلام خوشامدگویی به دختران و پسران در این همایش از آنها می‌خواهند تا فرم مشخصاتی را که از قبل روی میزها قرارگرفته به صورت کامل پرکنند. پرسش‌های مطرح شده در این فرم با مضمون ویژگی‌های همسر موردعلاقه و نظرات فرد مورد نظر درباره همسر آینده‌اش است.
این درحالی است که برای ورود به سالن همایش هیچ ضابطه‌ای درباره حجاب دختران جوان وجود ندارد و در این همایش‌ها دختران با حجاب‌هایی نه چندان مناسب که در مواردی به سمت بی‌حجاب رفته، حضور پیدا می‌کنند!

کرسی‌های عشق در همایش‌های ازدواج موفق!
در مرحله بعد زمانی که تمامی فرم‌های مشخصات توسط جوانان تکمیل شد، بعد از وقفه‌ای نیم ساعته مجریان و دست‌اندرکاران این همایش‌ها، طبق اطلاعات و علایق نوشته شده در فرم ها، با اعلام اسامی دختران و پسران از آنها می‌خواهند تا در گروه‌های 6 نفره متشکل از 3 دختر و 3 پسر دور یک میز جمع شده و با یکدیگر درباره ازدواج دختر و پسر و مشکلات موجود در جامعه بحث کنند!
برگزارکنندگان این همایش‌ها برای توجیه این کار خود دلایلی همچون طرح مسائل ازدواج درفضایی باز و آزاد، آشنایی جوانان با نظرات یکدیگر و ایده پردازی درباره راهکارهای ازدواج آسان را مطرح می‌کنند.

کرسی‌ها داغ‌تر می‌شود!
به موازات آغازکرسی‌های عشقی در همایش است که موزیک‌های تحریک‌آمیز و بعضاً آرامش بخش از بلندگو‌های سالن پخش می‌شود و همزمان با داغ شدن بحث‌ها میان دختران و پسران، افرادی تحت پوشش کارشناس ازدواج! دربین آنها حاضر شده و با طرح پرسش‌های جهت دار با مضمون ازدواج بدون دغدغه دختر و پسر و موانع موجود در راه ازدواج، محفل جوانان را به اصطلاح خود داغ‌تر می‌کنند.!  درپایان همایش هم از گروه‌های شش‌نفره خواسته می‌شود تا گزیده‌ای از نتیجه گفت و گوی خود را برای گروه‌های دیگر اعلام کنند و بهترین گروه‌ها از نظر کارشناسان همایش!  برای همایش بعدی دعوت می‌شوند.

«تشریفات و غرب‌زدگی» دو آفت جدی همایش‌های ازدواج

ادامه مطلب...


 
 
جدیدترین هجمه فرهنگی علیه سلامت اخلاقی جامعه؛
نویسنده : علی البرزی - ساعت ۱٢:٤۸ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ٢ تیر ۱۳٩٠
 

خرید و فروش عروسک های «عشقی» در کشور!

علی البرزی/مشرق
در ماه های گذشته عروسک هایی در برخی فروشگاه ها و اسباب بازی فروشی های سطح شهر خرید و فروش می شود که به نظر می رسد این عروسک ها با آنچه درتعریف کاربری وسیله بازی عروسک مشخص شده تفاوت چشم گیری دارد.
به گزارش مشرق - شاید زمانی که برای اولین بار در جهان وسیله اسباب بازی کودکان «عروسک» به بازارها عرضه شد ، هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که با گذشت زمان به تدریج این وسیله بازی قابلیت گذشته خود را از دست دهد و به عنوان یک ابزارتهدید علیه امنیت اخلاقی جوامع به کار گرفته شود. در ماه های گذشته در سطح فروشگاه ها ی سطح شهر به ویژه کلانشهرها عروسک هایی خرید و فروش می شود که در اصطلاح به آنها «عروسک های عشقی» گفته می شود!

عروسک های عشقی+البرزی+عکس

به گزارش خبرنگار«مشرق»، در ماه های گذشته عروسک هایی دربرخی فروشگاه ها و اسباب بازی فروشی های سطح شهر خرید و فروش می شود که به نظر می رسد این عروسک ها با آنچه درتعریف کاربری وسیله بازی عروسک مشخص شده تفاوت چشم گیری دارد و سرآغازی برای نوعی هجمه فرهنگی خطرناک علیه سلامت اخلاقی جامعه به ویژه سلامت اخلاقی کودکان است!

عکس ها از علی البرزی/ مشرق

عروسک های دختر و پسر با صدای دوستت دارم!
این وسیله بازی به این صورت ساخته شده که دو عروسک اصلی دختر و پسر درمقابل یکدیگر قرارگرفته و از ناحیه پا و کمر به هم متصل شده اند.
ما بین این دوعروسک سنسورصوتی قلب مانندی قرارگرفته و زمانی که صورت های این دوعروسک روی هم قرارمی گیرد، سنسورعروسک ها فعال شده و صدای ضبط شده نازک و تحریک آمیز یک زن از بلندگوی تعبیه شده در داخل قلب این دوعروسک به گوش می رسد. این صدای ضبط شده چندین بارجمله « I live you» ،«دوستت دارم» را تکرارمی کند!
این درحالی است که درطراحی این عروسک ها ازجذابیت ها و زیبایی های خاصی استفاده شده که به راحتی مورد پسند کودکان قرارمی گیرد: «رنگ ، صدای نازک زنانه و لباس دخترانه»

خرید وفروش عروسک های عشقی با قیمت 20 تا 40 هزار تومان
براساس مشاهدات خبرنگار«مشرق» این عروسک ها در حال حاضر با قیمت 20 تا 40 هزار تومان به فروش می رسد. یکی ازفروشندگان این نوع ازعروسک ها با بیان اینکه این نوع ازعروسک ها در چند ماه گذشته وارد بازار شده به خبرنگار«مشرق» گفت: تمامی این عروسک ها از دو کشورتایلند و یا چین وارد کشور می شود.
به گفته وی درماه های گذشته استقبال نسبتا خوبی ازاین وسیله بازی صورت گرفته است!

تبلیغ«عروسک های عشقی» در فضای مجازی!
به موازات عرضه این وسیله بازی درفروشگاه های سطح شهر، تبلیغاتی درقالب ایمیل با مضامین«بسته های عشقی» برای تعداد زیادی ازکاربران ارسال شده است، بسته های عشقی که دراین آگهی های اینترنتی تبلیغ می شود شامل عروسک های عشقی ، عطرهای تحریک آمیز و بعضا عکس هایی با مضامین عشق و رواط دختر و پسراست که بدون هیچ ضابطه ای از طریق اینترنت خرید و فروش می شود.

کسب درآمد بیشتر با ترویج « فرهنگ سکسوالیته »!
به باورمحسن شهریاری روانشناس و استاد دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه روانشناسی دانشگاه تهران این روزها سازندگان این نوع ازعروسک ها برای جذب مخاطب و فروش بیشتراستفاده ازشگردها و تکنیک های تبلیغی جدیدی را دردستورکار خود قرار داده اند.
این استاد دانشگاه با بیان این مطلب به خبرنگار«مشرق» گفت : با توجه به گسترش اطلاعات در فضای مجازی به نظر می رسد استفاده از راهکار جدید جذب مخاطب بتواند تا حد زیادی برای سرشاخه ها و عناصر اصلی وارد کننده این نوع ازعروسک ها سودآور باشد.
بنابراظهارات شهریاری اینکه چرا تعدادی از شرکت ها برای فروش بهتر و تبلیغ محصولات خود این بار عروسکی را وارد کشور کرده اند که درتضاد با فرهنگ اخلاقی است ، کاملاً مشکوک است.
به باوروی سازندگان این عروسک ها برای کسب درآمد بیشتر محصولی را به بازارعرضه کرده اند که به دنبال ترویج فرهنگ« سکسوالیته» درکشورهای اسلامی است.

ادامه مطلب...